ADVANCED MICROECONOMICS | Università degli studi di Bergamo - Didattica e Rubrica

ADVANCED MICROECONOMICS

Attività formativa monodisciplinare
Codice dell'attività formativa: 
149008-ENG

Scheda dell'insegnamento

Per studenti immatricolati al 1° anno a.a.: 
2022/2023
Insegnamento (nome in italiano): 
ADVANCED MICROECONOMICS
Insegnamento (nome in inglese): 
ADVANCED MICROECONOMICS
Tipo di attività formativa: 
Attività formativa Caratterizzante
Tipo di insegnamento: 
Obbligatoria
Settore disciplinare: 
ECONOMIA POLITICA (SECS-P/01)
Anno di corso: 
1
Anno accademico di offerta: 
2022/2023
Crediti: 
9
Responsabile della didattica: 
Mutuazioni

Altre informazioni sull'insegnamento

Modalità di erogazione: 
Didattica Convenzionale
Lingua: 
Inglese
Ciclo: 
Primo Semestre
Obbligo di frequenza: 
No
Ore di attività frontale: 
72
Ore di studio individuale: 
153
Ambito: 
Economico
Prerequisites

Students are expected to possess a solid background in Microeconomics and Mathematical Economics

Educational goals

By the end of the course students will acquire the tools of the trade for research in microeconomic theory and its applications, with a focus on game theory and the economics of information. Students will be able to understand theoretical models dealing with strategic behavior, information transmission, and contracting in economics and other business disciplines. Students will also learn to analyze optimal contracts under different informational problems. Specifically, they will be familiar with topics concerning game theory, adverse selection, moral hazard, signaling and screening.

Course content

Game theory. Static games of complete information. Dynamic games of complete information. Static games of incomplete information. Dynamic games of incomplete information. Adverse selection. Moral hazard.

Teaching methods

Frontal instruction

Assessment and Evaluation

Written exam consisting of exercises, possibly integrated by open and multiple choice questions.

Further information

If the course is delivered online (totally or partially), changes may occur in the program and/or in the exam, in order to adapt the course to online teaching methods.