TRUST LAW | Università degli studi di Bergamo - Didattica e Rubrica

TRUST LAW

Attività formativa monodisciplinare
Codice dell'attività formativa: 
65085-ENG

Scheda dell'insegnamento

Per studenti immatricolati al 1° anno a.a.: 
2017/2018
Insegnamento (nome in italiano): 
TRUST LAW
Insegnamento (nome in inglese): 
TRUST LAW
Tipo di attività formativa: 
Attività formativa affini o integrative D.M. 270/04
Tipo di insegnamento: 
Opzionale
Settore disciplinare: 
DIRITTO PRIVATO COMPARATO (IUS/02)
Anno di corso: 
4
Anno accademico di offerta: 
2020/2021
Crediti: 
6
Responsabile della didattica: 
Gary WATT

Altre informazioni sull'insegnamento

Modalità di erogazione: 
Didattica Convenzionale
Lingua: 
Inglese
Ciclo: 
Secondo Semestre
Obbligo di frequenza: 
No
Ore di attività frontale: 
36
Ore di studio individuale: 
114
Ambito: 
Attività formative in ambiti disciplinari affini o integrativi a quelli di base e caratterizzanti, anche con riguardo alle culture di contesto e alla formazione interdisciplinare
Educational goals

The goal of the course is to provide a common intellectual background to enable categorizations and practical decisions when dealing with the Law of Trust

Course content

The course will be dedicated to the study of the Law of Trust and it will discuss the following questions: Historical and conceptual foundations of Trust; Creation and recognition of trust; Trust and public policy; Resulting Trust, Constructive Trust and Informal Trust; the parties (settlor, trustee, beneficiary); the regulation of Trust; the fiduciary duty; Rights and powers of the settlor and of the trustee; breach of trust; trust and third parties.

Teaching methods

Frontal lessons, power point

Assessment and Evaluation

Those who will attend the classes will be asked to do a series of 4 written test, having as a object the partial contents of the course discussed in the classes before each test. Otherwise the studenti s asked to hold an oral examination on the contents of the course text. In all cases, the answers provided will be evaluated taking into consideration, above all, their relevance and completeness, as well as the clarity of the exposition. Particular attention will be given to the ability to apply abstract concepts to concrete cases

Further information

A tutoring service is provided as support to teaching