COMPARATIVE BUSINESS LAW | Università degli studi di Bergamo - Didattica e Rubrica

COMPARATIVE BUSINESS LAW

Attività formativa monodisciplinare
Sede: 
BERGAMO
Codice dell'attività formativa: 
65091-ENG

Scheda dell'insegnamento

Per studenti immatricolati al 1° anno a.a.: 
2018/2019
Insegnamento (nome in italiano): 
COMPARATIVE BUSINESS LAW
Insegnamento (nome in inglese): 
COMPARATIVE BUSINESS LAW
Tipo di attività formativa: 
Attività formativa affini o integrative D.M. 270/04
Tipo di insegnamento: 
Opzionale
Settore disciplinare: 
DIRITTO COMMERCIALE (IUS/04)
Anno di corso: 
5
Anno accademico di offerta: 
2022/2023
Crediti: 
9
Responsabile della didattica: 
Altri docenti: 
Alan Richard PALMITER
Mutuazioni
  • Corso di studi in BUSINESS ADMINISTRATION, PROFESSIONAL AND MANAGERIAL ACCOUNTING - Percorso formativo in ACCOUNTING, ACCOUNTABILITY AND GOVERNANCE

Altre informazioni sull'insegnamento

Modalità di erogazione: 
Didattica Convenzionale
Lingua: 
Inglese
Ciclo: 
Secondo Semestre
Obbligo di frequenza: 
No
Ore di attività frontale: 
54
Ore di studio individuale: 
171
Ambito: 
Attività formative in ambiti disciplinari affini o integrativi a quelli di base e caratterizzanti, anche con riguardo alle culture di contesto e alla formazione interdisciplinare
Prerequisites

business law

Educational goals

Learning the basis of corporate law, deepening principles and questions concerning corporations in USA

Course content

First Part (only for law students): Italian regulation about listed companies. Second Part (for economics and law students): Introduction to a comparative approach to business organizations, focusing on USA corporations and relevant principles and questions.

The classes for the First Part (only for law students) will start in March. The classes for the Second Part (for economics and law students) will start in May

Teaching methods

oral lessons - discussion on cases

Assessment and Evaluation

Those who will attend the classes will be asked to do a series of four written tests, concerning the partial contents of the course discussed in the classes before each test. Otherwise the studenti are asked to hold an oral examination on the contents of the course texts. In all cases, the answers provided will be evaluated taking into consideration, above all, their relevance and completeness, as well as the clarity of the exposition. Particular attention will be given to the ability to apply abstract concepts to concrete cases

Further information

If the teaching is given in mixed or remote mode, changes may be introduced with respect to what is stated in the syllabus to make the course and exams usable also in these ways