Marco Marzano è Professore Ordinario di Sociologia dell'Organizzazione.
Si è laureato in Scienze Politiche a Torino e ha conseguito il dottorato di ricerca in Scienza della Politica a Firenze.
È autore di numerose pubblicazioni nazionali e internazionali e membro del collegio dei docenti del dottorato di Formazione della persona e mercato del lavoro dell'Università di Bergamo.
Negli ultimi anni si è occupato soprattutto di istituzioni totali, sessualità e affettività del clero, cambiamento religioso, secolarizzazione, rapporti tra religione e politica, ma anche di teoria sociale, metodologia della ricerca qualitativa, etica della ricerca sociale e organizzazione sociale del morire e della morte.
Marco Marzano is Professor of Sociology of Organizations at the University of Bergamo, Italy. His research focusses on religion, Catholicism, cancer, illness narrative and organisation theory. In terms of methodological approaches, he is interested in ethnography, qualitative research, investigative methods and covert research. He has
a strong interest in social research ethics. He is the author of numerous international publications in different languages (English, German, Italian and soon Polish and French) and he has been a visiting professor at many universities in different countries around the world (from the UK to the USA, from Brazil to Argentina, from the
Czech Republic to Romania). He has participated in numerous international conferences, sometimes as a keynote speaker.